google-site-verification: googlef5bfa2421d00dca0.html AULIA ADVERTISING: Berikut adalah 10 negara paling bahaya di dunia; Termasuk Malaysia

Senin, 30 Desember 2013

Berikut adalah 10 negara paling bahaya di dunia; Termasuk Malaysia


1. San Pedro Sula – Honduras
Honduras ranking pertama dengan kadar jenayah 169 kematian di setiap 100.000 penduduk. Walaupun tarikan negara pelancongan itu, Honduras adalah sebuah negara yang berbahaya dan San Pedro pula bukan sesuatu tempat yang kita akan lawat tanpa pengawal bersama anda.
2. Ciudad Huarez – Mexico
Negara Mexico bukan satu mitos dalam filem-filem Hollywood sahaja, ia adalah sebuah negara yang perlu anda kunjungi jika anda mempunyai permit senjata dan kemahiran menembak sahaja.  Memang negara ini penuh dengan tarikan budaya, sejarah dan legenda, Kini Mexico semakin kehilangan dari banyak aspek terutamanya industri pelancongan. Ciudad Huarez bukan kali pertama tersenarai antara sepuluh bandar yang paling berbahaya di dunia, tip top sebagai laluan dadah dan kisah keganasan peperangan setiap masa.
3. Maceio – Brazil
Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, Rio de Janeiro Bared makin bahaya, jenayah dan keganasan tidak dapat difikirkan, sama dengan Buenos. Kini, Maceio dikenali negara pembunuh upahan, sasaran golongan yang berniaga.
4. Acapulco – Mexico
Pantai di Acapulco merupakan antara destinasi pelancongan menarik di dunia. Walaupun kelihatan cantik, masyhur dan terkenal di dunia, namun ia adalah salah satu bandar yang paling berbahaya di dunia , statistik menunjukkan kadar jenayah yang luar biasa 128 mangsa di setiap 100.000 penduduk.
5. Sharm el Sheikh – Mesir
Anda boleh rasakan orang-orang di kawasan yang paling menakjubkan di dunia perkhidmatan, mewah dengan pelancongan. percutian yang menarik berjuta-juta orang, tetapi sebenarnya amat bahaya dengan serangan bersenjata, rompakan, pembunuhan dan rogol. Ia memang memalukan.
6. Kuala Lumpur – Malaysia
Malaysia memang berbangga landskap negara yang menakjubkan , budaya sosial yang pelbagai terkenal. Tetapi kini sejarah keganasan semakin meningkat. Kini Malaysia dikatakan menjadi salah satu bandar yang paling berbahaya di dunia, kerana kadar jenayah semakin meningkat hingga 70 % dalam tempoh tiga tahun yang lalu. Aman di mata dunia, sebenarnya menyimpan keganasan terpendam.
7. Johannesburg – Afrika Selatan
Bandar Afrika Selatan dikatakan hampir sama dengan New York dari segi  infrastruktur, pengembangan ekonomi, tarikan pelancongan dan gaya hidupnya. Namun, Trip Advisor disenaraikan sebagai bandar yang indah antara yang paling berbahaya di dunia kerana keganasannya terang-terang di siang hari dan boleh dilihat oleh orang ramai.
8. Caracas – Venezuela
Kembali ke Amerika Selatan, antara pemegang rekod dalam dunia jenayah dan keganasan. Caracas adalah pusat dadah, kumpulan gengster, samseng  jalanan, peperangan dan serangan adalah suatu yang biasa bagi penduduk dan pihak berkuasa tempatan.
9. Marrakech – Maghribi
Maghribi adalah sebuah negara yang indah dan ramai yang melancong untuk mendapatkan suasana Timur, belajar tentang tradisi lampau, lihat padang pasir dengan mata mereka sendiri dan merasakan sendiri suasana dunia black magic di sana. Marrakech adalah sebuah bandar yang sangat berbahaya. Di laman web rasmi kerajaan pihak berkuasa tempatan telah memberi amaran kepada pelancong yang datang untuk mempertimbangkan semula dengan teliti lawatan mereka itu, kerana dibimbingi mereka mungkin terjerumus dalam situasi yang bahaya nanti.
10. New Orleans – U.S.A
Merupakan bandar yang indah tapi tercatat dalam top 40 bandar-bandar yang paling berbahaya pada 2012. Fakta dan nombor menunjukkan New Orleans sebagai salah satu bandar yang ganas dan satu-satunya di Amerika Syarikat yang berjaya ke senarai.
Sumber asal: http://vdoobv.com/?p=126

Read more: http://www.anakulucheka.com/malaysia-negara-ke-6-paling-bahaya-di-dunia/#ixzz2ovNZa6MJ

Tidak ada komentar:

Posting Komentar